Meestgestelde vragen

De bedoeling van onze fietsverhuur is om het zo eenvoudig mogelijk te houden.

Bij de knop ‘Reserveren’ of ‘Fietsen huren’ kunt u het assortiment bekijken en uw fiets kiezen, daar staat direct de prijs bij vermeld. Zo kunt u gemakkelijk vergelijken. De website wijst u verder de weg.

Toch zijn er regelmatig nog vragen. De antwoorden hierop kunt u op deze pagina vinden.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.

Fietsverhuur

Wat zijn de openingstijden?

De openingstijden van onze fietsenwinkel in Formerum zijn: iedere dag van 9.00 tot 18.00. Buiten de reguliere openingstijden zijn in overleg andere ophaal- en bezorgtijden mogelijk.

Bezorgen jullie ook op de haven? En vervoeren jullie ook bagage?

Nee, wij staan niet op de haven. Hier hebben wij geen vergunning voor. U kunt de huurfietsen bij ons afhalen of laten bezorgen op uw vakantieadres. Bij het assortiment vind u meer informatie.

Ook bagage vervoeren wij niet.

Wat moet ik doen wanneer ik pech met mijn fiets krijg?

Op dat moment kunt u contact met ons opnemen. Wij ruilen de fiets dan kosteloos om. Deze service krijgt u altijd wanneer u een fiets bij ons huurt.

Moet ik ook borg betalen?

Alleen op jeugdcampings Appelhof en Terpstra betaalt u borg. Deze borg bedraagt € 25,- per fiets. De borg dient contant te worden betaald. Wanneer na de huurperiode de fiets weer in goede staat wordt ingeleverd, dat betekent schadevrij, krijgt u uw geld direct terug.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Bij onze fietsverhuur kunt u pinnen of contant betalen. Bij bezorging kunt u even langskomen of wij kunnen u een betaalverzoek sturen (bijv. een Tikkie).

Wanneer worden de fietsen bezorgd en/of weer opgehaald?

Bij bezorgen zorgen wij ervoor dat uw bestelling voor 10:00 uur op uw vakantieadres is.

Het ophalen gebeurt aan het eind van de laatste dag van uw fietshuur (na 17:30 uur).

Is reserveren nodig?

Niemand is verplicht tot een reservering. Maar het helpt ons wel om voor u de juiste fiets te vinden. En de juiste fiets is voor uzelf fijner fietsen. In de drukke weekenden en vakanties is reserveren wel zo gemakkelijk. Dan heeft u ook de zekerheid dat u een fiets heeft. Anders kan het voorkomen dat wij u moeten teleurstellen.

Wanneer moet de fiets weer ingeleverd worden?

De huurperiode eindigt iedere dag om 18.00 uur. Dit komt doordat wij per kalenderdatum verhuren. Ook kunt u bij het inleveren uw op- of aanmerkingen over de fiets kwijt, zodat wij de fiets weer in goede staat aan de volgende klant kunnen meegeven. Dat gesprek willen wij simpelweg niet missen.

Wat moet ik doen in geval van schade?

Schade aan (elektrische) huurfietsen dient te worden gemeld bij het inleveren. Mocht er tijdens de huurperiode een mankement aan het licht komen, kom dan langs of bel ons. Dan lossen we het direct voor u op.

Zijn de huurfietsen verzekerd tegen diefstal of schade?

Nee, de fietsen zijn niet verzekerd tegen diefstal of schade. U bent als huurder aansprakelijk voor diefstal en schade van de fiets. Na diefstal zal de waarde van de betreffende of vergelijkbare fiets bij u in rekening worden gebracht. Bij schade wordt de schade eerst opgenomen. Daarna zijn wij genoodzaakt om dit in rekening te brengen. Wij zoeken overigens naar de sterkste onderdelen dus de kans op schade proberen wij te verkleinen. Mocht u borg betaald hebben dan verrekenen wij de schade met de borg en krijgt u het verschil terug. Mocht de schade hoger zijn dan het borgbedrag, dan dient het verschil te worden bijbetaald.